Monday, October 19, 2009

"Casa taraneasca" pictata de Horia Damian si casa cu pridvor din Breaza


click pe imagine pentru marire


Am preluat de pe blogul doamnei arh. Liliana Chiaburu acuarela lui Horia Damian, “Casa taraneasca” pentru ca mi s-a parut ca seamana cu o casa cu pridvor din Breaza.
Pentru ca asemanarea sa fie si mai evidenta am oglindit fotografia casei din Breaza, i-am modificat unghiurile de fuga dupa care i-am dat putina culoare.
Senzatia mea e ca tarancuta cu marama din fotografie, care sade ganditoare pe trepte in umbra pridvorului, se ridica in tabloul lui Horia Damian si pleaca sprintena la hora.


Casa cu pridvor, Breaza

Horia Damian a absolvit Şcoala de Arhitectură din Bucureşti, în 1941. A expus, chiar în anul absolvirii, la Salla Dalles din Bucureşti şi a avut, un an mai târziu, o expoziţie individuală la Ateneul Român. În 1946, graţie unei burse de studii, a ajuns la Paris, unde şi-a început cariera internaţională studiind în atelierul pictorului André Lhote. A învăţat apoi cu Fernand Léger şi cu Auguste Herbin, iar în 1949 l-a întâlnit pe Constantin Brâncuşi. A expus, în anii următori, la New York, Milano, Tokyo, Osaka, Bruxelles, Munchen, Paris, devenind unul dintre cei mai cunoscuţi pictori români contemporani.


Horia Damian, Casa taraneasca

5 comments:

  1. Mirel, ma uimesti de fiecare data, asta este chiar surpriza! Alaturand acuarela cu fotografia alb-negru prelucrata parca se intregesc si incep sa prinda viata, intr-adevar. Si cata caldura capata!

    ReplyDelete
  2. Stau si ma intreb daca nu cumva Horia Damian a pictat chiar aceasta casa din Breaza, prea seamana. Intrarea in pivnita este mai joasa in acuarela insa cred ca asa a vrut pictorul. In realitate pivnitele au intrari generoase.

    ReplyDelete
  3. Poate conving pe cineva sa ii proiectez un astfel de foisor. Ii fac fotografie si ti-o trimit. Sa vedem ce iese :).

    ReplyDelete
  4. Poate ma convingi chiar pe mine...
    De mult ma bate gandul sa ridic o casa romaneasca in Arizona unde toamna sa ii invit pe cowboys la must si pastrama cu mamaliga.

    ReplyDelete
  5. O sa ma straduiesc :) .
    Pentru Arizona as pune insa un pridvor mai generos pe toata fatada principala. Sau pe cel putin doua laturi ale casei. Ca am auzit ca e tare cald la voi...

    ReplyDelete